Apr 16, 2011

Back up susu...

Selama 1 tahun 2 bulan fina fully breast feed mama...Now da tiba masanye utk fina add on susu lain time kat nesery sbb mama da kekurangan bekalan susunye..;(

Ok,nak story sikit la memori susuan fina selame fina fully breastfeed with mama..Kuar jek dr prut mama,smestinya susu mama yg di cari...Alangkah bertuahnye rse sbb di saat itu fina yakin bahawa mama pasti akan sntiase memberikan yg terbaik semampunye..Even fina dilahirkan secare ceaserean,tp mama ttp tabah menyusukan fina...Bila fina maukan susu,mama akan perlahan2 bangun dgn bantuan papa dan mnyusukan fina...

Abis tempoh berpantang mama,mama stat membuat stok susu untuk bekalan fina di neseri..Setiap hari mama akan bekalkan 4 botol susu.Alhmdulillah cukup utk fina minum sepanjang fina di neseri..Lgpun tengahari mama akan dtg neseri bg direct feeding kt fina...Alhmdulillah,mama berjaya eksklusif breast feed fina selama 6 bulan..tempoh sebelum fina stat makan.

Bila fina da stat makan,fina agk kurang menyusu..memule mama bekalkan 3 botol sehari,tp asek berlebih je ari2..dan mama terpksa buang..lepas tu,mama hanya bekalkan 2 botol saje..In case kalau susu habis,teacher neseri akan call mama dan mama akan hantar stok susu utk fina..Sehingga la fina berusia 1 tahun....

Genap 1 tahun,bekalan susu mama agk berkurangan,tp mama tetap kuatkn smngat utk terus breast feed fina selama yg mungkin..Azam mama sehingga fina menjangkau 2 tahun. Dalam tempoh tu,mama seringkali menghadapi masalah breast melecet disebabkan mama pump tetapi susu tak keluar..mmg susu mama betul2 da kurang...Selama 2 bulan mama kuatkan semangat,cube mcm2 utk menambahkan susu,tetapi kurang berkesan. Dan fina pulak semakin kuat menyusu..Setiap hari teacher neseri akan call mama bgtau susu tak cukup..dan mama akan hantar stok susu yg baru diperah kepada neseri..Last2 tak dapat nak back up stok utk fina di neseri...

Dan semalam,mama da decide utk campur susu untuk fina..hanya utk di neseri!di rumah dan apabila mama ade bersama,smestinye susu mama yg diperlukan..Setelah mama sevey2 susu ape yg terbaik utk mnggantikan susu mama,mama amek keputusan utk mencuba susu WYETH S-26 utk fina..Ini beberapa testimoni mama,mummy,and ibu yg da pun menggunakan susu WYETH S-26 utk anak2 kesayangan mereka.


“Semenjak menjadi ibu, saya memang selalu buat penyelidikan sendiri tentang keperluan nutrisi anak-anak. Saya mahu Aleesya mendapat nutrisi terbaik kerana ia sangat penting untuk perkembangan fizikal dan mental yang baik. Selain mempunyai gizi yang seimbang, susu S-26 juga mengandungi ‘lutien’ yang bagus untuk perkembangan mata. Khasiat ini tidak ada pada susu-susu yang lain. 

“Satu lagi perubahan ketara yang dapat saya lihat ialah, selepas mengambil susu ini Aleesya jarang jatuh sakit seperti selesema, demam dan batuk. Malah, Aleesya juga bertambah aktif sekarang ini”

"so far anak2 saya minum S26 takda masalah sbb setahu saya produk wyeth ni seboleh-bolehnya nak buat susu mereka sama khasiat dgn susu ibu...."


Alhamdulillah banyak komen +ve yang mama dgr dari kebanyakkan orang..lega rsenye hati mama fina tu..So,fina harap,fina pun akan menyukai susu ni..Fina akan stat minum Isnin ni...;)

Pada yang tak kenal susu ni..Meh tgk ni....




2 comments:

  1. yeaaaaaaay fina ade susu baru

    ReplyDelete
  2. tp td try mcm die xbpe nak plak..xtau la kot2 sbb akk ade..isau gk..minta2 la kt neseri nnt,die minum..

    ReplyDelete

 

Design By:
SkinCorner